31 فروردین

مستند «هزار و یک شب بلدیه» اکران می‌شود

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد گفت: هماهنگی‌های لازم برای تولید مستند نیمه‌بلندی به سفارش شهرداری و تهیه کنندگی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری انجام شده است و تولید این مستند از فروردین‌ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

حامد سلطانی با اشاره به تاریخ تأسیس شهرداری یزد در سال ۱۳۱۰ و اقداماتی که از ابتدا تاکنون توسط این نهاد در این شهر تاریخی انجام شده است، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ارتباط با هر مجموعه، فرهنگ یا تاریخ باید به آن توجه داشت، لزوم مستندسازی رخدادهای مربوط به آن است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ سال از تأسیس شهرداری‌ها در کشور و نزدیک به ۱۰۰ سال از تأسیس این نهاد در شهر یزد می‌گذرد، لازم بود تاریخ مربوط به شهرداری مستندسازی شود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم جهت تولید مستند نیمه‌بلندی به سفارش شهرداری و تهیه‌کنندگی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری انجام شده است و تولید این مستند از فروردین‌ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

سلطانی با بیان اینکه این فیلم به پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، عربی، اسپانیایی و چینی ترجمه و زیرنویس می‌شود، تصریح کرد: مستند نیمه‌بلند «هزار و یک شب بلدیه» پس از حضور در جشنواره‌ها برای اکران به شهرهای خواهرخوانده ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مستند با نام «هزار و یک شب بلدیه» و به کارگردانی احمد صراف‌یزد تولید شده است، گفت: این اثر ابتدا به سرگذشت شهرداری‌ها در کشور و پس از آن بررسی شهرداری یزد و توسعه شهر میراث جهانی یزد از زمان تأسیس تاکنون، پرداخته است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد از اکران مستند «هزار و یک شب بلدیه» در پنجم اردیبهشت خبر داد و افزود: مدت زمان این مستند نیمه‌بلند ۵۰ دقیقه است و در مراسمی با حضور مسئولان استانی اکران خواهد شد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.