طرح بخشودگی پروانه ساخت در دستور کار شهرداری است
19 اردیبهشت

طرح بخشودگی پروانه ساخت در دستور کار شهرداری است

سخنگوی شهرداری یزد گفت: طرح بخشودگی پروانه ساخت برای حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت در دستور کار شهرداری قرار دارد.

حامد سلطانی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی پروانه ساخت در یزد اظهار کرد: این طرح برای حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت مطرح شده است.

وی افزود: پس از این نیز اعلام شده بود که به خانواده‌های دارای چهار فرزند، بخشودگی کامل پروانه ساخت و به خانواده‌های دارای پنج فرزند بخشودگی کامل به علاوه ۱۰۰ مترمربع اضافه بنا بر سقف در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی شهرداری شهر میراث جهانی یزد خاطرنشان کرد: این بخشودگی در حالی است که در قانون برای فرزندآوری، تخفیف پنج درصدی در هزینه‌های صدور پروانه ساخت دیده شده است، اما با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر این تخفیف در شهرداری یزد برای خانواده‌های دارای چهار فرزند به صورت کامل و صددرصدی است.

سلطانی تصریح کرد: بر این اساس خانواده‌هایی که طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ صاحب فرزند فرزند سوم شوند تا سقف ۴۰۰ مترمربع، پروانه ساخت با ۷۰ درصد تخفیف و برای فرزند چهارم تا سقف ۵۰۰ مترمربع، ۱۰۰ درصد تخفیف صدور پروانه ساخت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که فرزند پنجم آنها در این سال‌ها به دنیا آمده باشد، از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

سخنگوی شهرداری یزد درباره خانواده‌هایی که فرزندان آنها پیش از سال ۱۴۰۱ به دنیا آمده باشند، گفت: در صورتی که خانواده‌ای سه فرزند یا بیشتر از آن داشته باشد، اما تاریخ تولد آنها قبل از سال ۱۴۰۱ باشد، آنها نیز می‌توانند از تخفیف ۷۰ درصدی صدور پروانه ساخت بهره‌مند شوند.

سلطانی با بیان اینکه پروانه ساخت صادر شده باید برای منازل ویلایی باشد، افزود: این تخفیف در صورتی اعمال می‌شود که ساختمان ویلایی و حداکثر در دو طبقه روی پیلوت احداث شود.

وی اظهار کرد: شرایط در نظر گرفته شده مطابق با تراکم مجاز ساخت در شهر یزد است و شهروندانی که فرزند آنها در این سال‌ها متولد شده باشد، می‌توانند برای دریافت خدمات پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کنند و از تخفیف کامل بهره‌مند شوند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.