تشکیل تیم‌های رصد مناطق پنج‌گانه شهرداری
22 مرداد

«خجند» به جمع شهرهای خواهرخوانده یزد اضافه می‌شود

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد از انجام مقدمات خواهرخواندگی یزد با شهر خجند تاجیکستان خبر داد و گفت: این شهر به‌زودی به جمع شهرهای خواهرخوانده یزد اضافه خواهد شد.

حامد سلطانی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خواهرخواندگی یزد با بعضی شهرهای جهان، اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ خبرهای خوبی در ارتباط با خواهرخواندگی برای یزد داشتیم.

وی با بیان اینکه شهر خجند تاجیکستان از جمله شهرهای مهم این کشور است و در مردادماه سال گذشته مورد طرح قرار گرفت و اقدامات اولیه آن انجام شد، افزود: با پیشنهاد قبلی از طرف شهر یزد، امسال دولت تاجیکستان به صورت رسمی با این پیشنهاد موافقت و آن را به شهرداری یزد ابلاغ کرد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد تصریح کرد: مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه رسمی خواهرخواندگی یزد با خجند انجام شده است و در زمان مشخص این اقدام انجام می‌شود تا این شهر نیز به جمع خواهرخوانده‌های یزد اضافه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر کشورهایی که دور و نزدیک به شکل‌های مختلف برای خواهرخواندگی یزد انتخاب شدند، کشورهای منطقه همیشه در اولویت قرار داشتند، به‌ویژه اینکه کشورهایی به عنوان حوزه نوروز شناخته می‌شوند و این کشورها با ایران و یزد اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند.

سلطانی تصریح کرد: در میان ۱۲ کشور حوزه نوروز، کشور تاجیکستان بیشترین تشابهات را با ایران دارد و به همین دلیل شهر خجند به عنوان یکی از اولویت‌های خواهرخواندگی قرار گرفت.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.