حامد سلطانی
30 اردیبهشت

جشنواره عکس یزد شهر زیبای من

به نام خالق هنر و زیبایی

زیبا ترین سلام دنیا طلوع خورشید است، آنرا بدون غروبش تقدیمتان می کنم
خانم‌ها، آقایان، مدیران محترم شهری
سلام خوش آمدید
اینجا جدال فرهنگی است، بر خلاف جدال‌ها و جنگ‌های امنیتی و سیاسی دنیا
چقدر خوشحالیم که در مملکتی زندگی می کنیم در فضایی آرام و به دور از ناامنی‌های دنیا که امروز فرصت این جدل‌های فرهنگی را داریم. این ذات انقلاب ماست که یک انقلاب فرهنگی در حوزه فکر و اندیشه است. خوشحالیم که بدانیم در چه شرایطی زندگی می‌کنیم و دغدغه‌ها و دشواری‌های امنیتی و اقتصادی و اجتماعی کشورمان را باور داریم

اجازه بدهید به‌یاد بیاوریم که خداوند با جَماعت است. افتخار دارم لحظاتی را روی این صحنه، در آخرین دقایق نخستین جشنواره عکس “یزد شهر زیبای من  در خدمت شما باشم.

جشنواره ها در ضرورت حضور همگان است، حضوری که سازنده اجتماع انسانی است با محور اندیشه و کرامت انسانی و البته در هیئت نیکوی هنر و فرهنگ.

همین کافی است تا فرهنگ عالی ما را گرد هم آورد، آن‌چه که ما ساخته‌ایم و آن‌چه ما را می‌سازد.

همین کافی است که در این جهان هنر، همچنان، زیستن را بهتر از پیش برایمان ممکن می‌کند. فضایی که فضای زندگی را جست‌وجو می‌کنیم، زوایای آشکار و پنهانش را می‌کاویم و همچنان هنر، جهانِ شفاف‌شده را در ادراک ما تازه می‌کند و از نو سامان می‌دهد.

اما هنوز رخدادی در راه است که پس از این جشن رخ می‌دهد. معرفت از هستی و ذهن و زبان ما، در منش و کنش و رفتار ما، در تداوم عمل فرهنگی و اجتماعی ما، در زندگی هر روزه ما.

این مسیر نیست، مگر هم‌افزون اراده‌ی خلاقِ فرهنگیِ کسانی که در این هنر عزیز برای آینده می‌کوشند و البته از تجارب گذشته می‌آموزند.

این جشنواره، حاصل کوشش بسیاری انسان شریف است. از صدر تا ذیل گرامیان شهرداری یزد، کوشش عزیزان مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد و به ویژه همکاران سخت‌کوشم در دبیرخانه نخستین جشنواره عکس یزد شهر زیبای من، کسانی که همدلی را به من آموختند و خستگی‌ناپذیری را. دست‌مریزاد دوستان.

ما کوشیدیم تا اتفاق درست رخ دهد. اگر کاستی بود بر من ببخشایید و اگر توفیقی، همه هنرمندان و همکاران مرا به تشویقی جانانه بدرقه کنید.
با مشارکت 1176 نفر از همشهریان و گردشگران عزیز شهر جهانی و کهن یزد 1730 فریم عکس در بخش حرفه ای و 2465 فریم عکس در بخش عکاسی موبایلی محموعا 4195 فریم عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
تمامی عکس ها توسط داوران عزیز و اساتید این حوزه جناب آقای ابوالقاسم ابوترابی ، جناب آقای محمد هادی اخوندی،جناب آقای سید محمود کشفی پور بررسی و در نهایت با کمال صداقت و دقت عکس های منتخب در هر دو بخش انتخاب شدند.
در اینجا می خواهم تشکر ویژه کنم از آقای دکتر مهدی جمالی نژاد شهردار خلاق و محترم شهر جهانی یزد که به جوان ها اعتماد و ایمان دارند و این جشنواره میسر نمی شد مگر با حمایت جناب آقای ساجدی فر مدیریت محترم ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد

ممنونم ازکسانی که به من اعتماد کردند و امیدوارم خدمتگذار خوبی برای این شهر باشم

حامد سلطانی

دیدگاه ها


  • عالی .پاینده باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.